Toiminnallinen harjoittelu

Toiminnallinen harjoittelu eli functional training tarkoittaa koko kehoa kuormittavien harjoitteiden tekemistä. Toiminnallisen harjoittelun etuna ovat etenkin monipuolisuus ja tehokkuus: yksittäisillä harjoitteilla voidaan parantaa niin nopeus-, voima-, kuin kestävyysominaisuuksiakin. Toiminnallinen harjoittelu on mahdollista pelkän oman kehon avulla, mutta siitä saa paljon enemmän irti kunnollisilla välineillä.

Toiminnallisen harjoittelun tilojen suunnittelu on vahvaa osaamisaluettamme. Olemme kalustaneet lukuisia tiloja niin isoille kuntokeskuksille kuin pieniin kotisaleihinkin. Luovalla ja kekseliäällä ottella on mahdollista saada pienestäkin tilasta paljon irti.

Isojen kuntokeskusten toiminnallisen harjoittelun tilan “sydämenä” toimii lähes poikkeuksetta Big Rig -kuntoteline. Big Rigin koko on lähes rajattomasti muokattavissa, ja käytämme niitä myös ympärivuotisessa ulkokäytössä Suomessa – telineet ovat erittäin jykeviä ja kestäviä. Big Rigissä voi tehdä mm. painon- ja voimanostoliikkeitä, vetää leukoja, käyttää TRX -naruja ja tankoniveltä, kiivetä köyttä ja paljon muuta.

Big Rigin lisäksi toiminnalliselta alueelta löytyy yleensä mm. kahvakuulia, vetokumeja, hyppybokseja, painoköysiä, kuntopalloja, jumppakeppejä, joogamattoja ja käsipainoja. Brittiläisen Jordanin valikoima kattaa kaikki toiminnallisen harjoittelun tarpeet välineiden osalta. Katso allaolevilta videoilta muutamia vinkkejä toiminnalliseen harjoitteluun!

Haluatko kalustaa salisi toiminnallisen harjoittelun tilat uusiksi, tai kenties hommata kotiisi setin kahvakuulia? Ota meihin yhteyttä, ja katsotaan sinulle paras ratkaisu!